Natama dergisi 37. sayısıyla raflarda yerini aldı.
Bu sayı, Türkiye’de ve hatta kendi memleketi Rusya dahil olmak üzere birçok ülkede daha çok romanlarıyla bilinen Andrey Platonov’un şiirleri üzerine Sabri Gürses tarafından hazırlanan bir dosyayla açılıyor.
17. İstanbul Bienali Şiir Hattı Programı kapsamında 2013 yılından beri yayınlanmakta olan Natama dergisi editörlerinin katılımıyla, “Şiirde Yeni” başlıklı çevrimiçi panel 6 Kasım 2022 tarihinde gerçekleşmişti. Natama dergisinin iyi ve yeni şiiri nasıl ölçtüğü ve anladığıyla ilgili fikirlerini ve yordamlarını açmayı hedefleyen paneldeki konuşmaları genişletilmiş haliyle bu sayımızın sayfalarına taşıdık. Süreyyya Evren, Enis Akın, Mehmet Öztek, Davut Yücel ve Canan Yaka, “Şiirde Yeni” hakkında söz aldılar.
Görsel dosya serimizin bu sayıdaki konuğu; eserlerinde aşk, tutku, cinsiyet kimliği, yeryüzü, şefkat ve eko-seksüellik temalarını kuir-erotik imgelerle işleyen Şafak Şule Kemancı… Çağla Bölek “Home Alone – Evde Kendi Kendime” başlıklı ön yazısıyla Kemancı’nın çalışmalarını değerlendirdi.
Aytek Sever, “Şiirde zaman pratiği üzerine poetika fragmanları” başlıklı yazısıyla hayali isimler üzerinden günümüz şiirinde gördüğü aksaklıklara ışık tutuyor.
Bu sayının şairleri: Mehmet Öztek, Aysu Akcan, Davut Yücel, Süreyyya Evren, Canan Yaka, Gül Abus Semerci, Enis Akın, Sadık Akfırat, Betül Aydın, Alper Öz, Esra Asar, Gökhan Bakar, Mert Can Aksoy, Gökalp Payanda, Merve Sena Sevindik, Batur Ozan Tugay, Şura Aykan, Lokman Kurucu, Yiğit Bağcı ve Çağrı Bayındırlı.
Bu sayıda ayrıca Hasan Rua’nın kısa öykü ve düzyazı şiir olarak da okunabilecek disiplinler arası metinlerine yer verdik.
Kitap değerlendirme bölümünde Alper Öz “İncelikle Örülmüş Öfke Fragmanı” başlıklı değerlendirmesiyle Neslihan Altun’un ilk kitabı “Anmadan Olmaz Düğün Çiçeklerini”; Erkan Karakiraz ise enderemiroğlu’nun “travma terapi” adlı kitabı hakkında yazdı.