Vurgu dergisi 3. sayısını geçtiğimiz günlerde okurların dikkatine sundu. Bu sayıda TÜRK ŞİİRİNİN TÜRKÇE RAP’E ETKİSİ, TÜRK ŞAİRİNİN TÜRKÇE RAP’E İLGİSİ gibi ilgi çekici bir konuyu masaya yatıran dergi bazı müzisyenlerle yaptığı röportajlarla konunun meraklılarına dolu bir sayı hazırlamış.
“TÜRK ŞAİRİNİN TÜRKÇE RAP’E İLGİSİ” adlı diğer bölümde ise şairlerin Türkçe Rap müzikle ilgili kendi deneyimleri ve yazıları yer aldı. Ados, Kayra ve Saian, edebiyat dünyasının, özellikle şiirin kendilerine ve Türkçe Rap müziğe etkilerini paylaştılar.
Dergi bu sayısını şöyle tanıtmış:
Editörden
Merhabalar değerli okurlarımız, Bu sayımızda, 2019’a veda etmeye hazırlanırken, bu sene gerek müzik piyasasında gerekse toplumsal alanda nüfuzunu, merakını ve kitlesini üst düzey bir dinamik ve heyecanla artıran “Türkçe Rap”i dosya konusu olarak sizlere sunuyoruz. 2000’li yıllarda şiir ve düzyazı üretimine başlayan şair ve yazarların, gelişimine ve değişimine çok yakından tanıklık ettikleri “Türkçe Rap”, bazı şair ve yazarlar tarafından da icra edilmiştir. Görülen ilgi, toplumdaki karşılığı, müzisyenlerin sözü kullanmadaki yetkinlikleri bizleri böyle bir alan üzerine dosya konusu yapmaya yöneltmiştir.
“Türk Şiirinin Türkçe Rap’e Etkisi, Türk Şairinin Türkçe Rap’e İlgisi” adlı dosya konumuzun “Türk Şiirin Türkçe Rap’e Etkisi” bölümünde: Ados, Kayra ve Saian Sakulta Salkım, “Türk Şairinin Türkçe Rap’e İlgisi” bölümündeyse: Aytekin Parmaksız, Hakan Unutmaz, Mehmet Cengiz, Uğur Olgar ve Yunus Emre Yaylacı yer almışlardır. Dosyanın düzenleyicisi Emre Ay’dır.
Bu sayımızda, Ertan Mısırlı, Meltem Dağcı, Okan Alay, Süheyla Ağan, Süleyman Timur Dönmezer ve Yusuf Araf değerli yazılarıyla aramızdalar. Bu sayımızın öykücüleri: Ahmet Zeki Yeşil ve Müge Şenel. Bu sayımızın şairleriyse: Adem Üren, Ahmet Erbaş, Aykut Akgül, Aytaç Ars, Çağın Özbilgi, Çağrı Topsöken, Emre Gürkan Kanmaz, Fatma Kadı, İsa Özdemir, Hülya Acet, Önder Çolakoğlu, Mahmut Aksoy, Yusuf Araf ve Yiğit Ergün.
“TÜRK ŞAİRİNİN TÜRKÇE RAP’E İLGİSİ” adlı diğer bölümde ise şairlerin Türkçe Rap müzikle ilgili kendi deneyimleri ve yazıları yer aldı. Ados, Kayra ve Saian, edebiyat dünyasının, özellikle şiirin kendilerine ve Türkçe Rap müziğe etkilerini bizlerle paylaştılar. 8 soruda derinlemesine irdelediğimiz konu 3. sayımız ile okurlarımıza sunuldu.
Ados: Asıl adı Adem Oslu olan ünlü rap sanatçısı 1988 yılında İstanbul’da doğdu. Müziğe ilk adımlarını 2005 yılında attıktan sonra ilk underground albüm çalışması “Şehrin Kartalı”nı yayımladı. “Bilinç Altıma Kaçırdım” adlı ikinci, “Ekimoz” adlı üçüncü albümü ile kendi müziğini ortaya koyarak dinleyici kitlesini oluşturdu. Animelere ilgi duyan Ados, bu mahlası anime karakterlerinden birinden aldığını belirtmiştir. “One Piece” en sevdiği anime, “Roronoa Zoro” ise en sevdiği anime karakteridir.
Kayra: 1985 yılında Karabük’te dünyaya gelen Kayra, gerçek ismiyle Onur İnal, aynı zamanda İngilizce Öğretmenliği yapmaktadır. Sıkı bir Karabükspor taraftarı olduğu bilinmektedir. Farazi ile birlikte kurdukları “Farazi v Kayra” adlı grupla rap dünyasında beğeni toplayan çalışmalara imza atmışlardır. Kendisi Gına ve 90BPM ile de tanınmaktadır.
Saian Sakulta Salkım: Gerçek adı Güney Erkurt, Türkçe Rap’in içinde “Saian Sakulta Salkım” olarak bilinmektedir. 1983 yılında Mersin’de doğmuştur. Karaçalı ile birlikte “Battle Royal isimli” albümü çıkardıktan sonra underground rape büyük katkılar sağlamıştır. Hayran kitlesini böylelikle artmış ve dünyasının vazgeçilmez isimlerinden olmayı başarmıştır. Aynı zamanda Gemi İnşaatı ve Makineleri Mühendisidir.
Sayımıza katkıda bulunan tüm şair, yazar ve müzisyenlere teşekkür eder, okurlarımıza –değerli dostlarımıza- keyifli okumalar dileriz.